Obsługa zamówienia w aplikacji POS
Dodawanie nowego zamówienia
Aby dodać nowe zamówienie:
- Rozwiń menu boczne > kliknij Nowe zamówienie.
- Dodaj pozycje do zamówienia.
- Dodaj dodatkowe elementy do zamówienia:
- OPIS > kliknij OPIS.
- ILOŚĆ OSÓB > kliknij ILOSĆ OSÓB.
- ZMIANA OBSŁUGI > kliknij ZMIANA OBSŁUGI.
- PROMOCJE > kliknij PROMOCJE > wybierz odpowiednią promocję poprzez kliknięcie.
- POZIOM CENOWY > kliknij POZIOM CENOWY > wybierz odpowiedni poziom cenowy poprzez kliknięcie.
- WYDRUK ZAMÓWIEŃ > kliknij WYDRUK ZAMÓWIEŃ.
Po realizacji zamówienia należy zrealizować płatność za zamówienie.
Edytowanie zamówienia
Aby edytować zamówienie:
- Rozwiń menu boczne > kliknij Otwarte zamówienia.
- Kliknij w opis zamówienia, aby móc zmień:
- OPIS > kliknij OPIS.
- ILOŚĆ OSÓB > kliknij ILOSĆ OSÓB.
- ZMIANA OBSŁUGI > kliknij ZMIANA OBSŁUGI.
- PROMOCJE > kliknij PROMOCJE > wybierz odpowiednią promocję poprzez kliknięcie.
- POZIOM CENOWY > kliknij POZIOM CENOWY > wybierz odpowiedni poziom cenowy poprzez kliknięcie.
- WYDRUK ZAMÓWIEŃ > kliknij WYDRUK ZAMÓWIEŃ.
Aby edytować pozycję można przejść do informacji do edytowanie pozycji z zamówienia.
UWAGA: Każde wyjście z ekranu zamówienia spowoduje, że zamówienie zostanie zapisane i nie zostaną utracone dotychczas utworzone elementy zamówienia.
Usuwanie zamówienia
Aby usunąć zamówienie:
- Rozwiń menu boczne > Otwarte zamówienia.
- Wybierz zamówienie, które będzie usunięte > kliknij w pasek z zamówieniem.
- Kliknij czerwoną ikonę przedstawiającą kosz.
Wybór stolika i sali
Aby przypisać stolik i salę do klienta na zalogowanym koncie POS LSI-Cloud Gastro:
Jeżeli sale i stoliki się nie wyświetlają, wykonaj działanie w panelu administracyjnym LSI-Cloud Gastro – dodawanie stolika oraz sal do systemu.
- Z rozwiniętego panelu nawigacyjnego wybierz Nowe zamówienie.
- Naciśnij ikonę stolika na górze ekranu.
- Wybierz salę > kliknij w stolik z odpowiednim numerem stolika.
UWAGA: Wolny stolik zaznaczony jest kolorem zielonym, zajęty stolik zaznaczony jest kolorem czerwonym.
Dodawanie pozycji do zamówienia
Aby dodać nową pozycję do zamówienia:
Dodanie prostego produktu lub zestawu wymaga wykonania poniższego kroku. W przypadku pizzy etapów jest więcej – sprawdź dodawanie pizzy do zamówienia.
- Kliknij w produkt, który ma być dodany do zamówienia.
Gdy produkt jest dostępny z modyfikatorami należy sprawdzić – dodawanie produktu z modyfikatorami do zamówienia.
Usuwanie pozycji z zamówienia
Usuwanie pozycji z zamówienia może odbywać się na kilka sposobów. Przedstawione zostały najważniejsze z nich.
Aby usunąć pozycję z zamówienia na POS LSI-Cloud Gastro:
- Przez przesunięcie pozycji w lewo
- Przytrzymaj pozycję i przesuń ją w lewo do końca.
- Przesunięcie do końca spowoduje wyświetlenie się czerwonego paska z ikoną kosza > pozycja zostanie usunięta.
- Przez ustawienie ilości pozycji na zero
- Kliknij na wyświetloną pozycję w liście zamówień.
- Za pomocą znaku minus (-) zredukuj ilość do zera.
- Przez kliknięcie znaku X
- Kliknij na wyświetloną pozycję w liście zamówień.
- Kliknij w ikonę przedstawiającą czerwony X.
Edycja pozycji z zamówienia
Aby edytować pozycję znajdującą się w zamówieniu:
- Kliknij w pozycję.
- Aby zmień opis zamówienia > kliknij ikonkę ołówka z paskami.
- Aby usunąć pozycję > usuwanie pozycji z zamówienia.
- Aby zmniejszyć / powiększyć ilość podanej pozycji na zamówieniu > kliknij znak minus (-) / plus (+).
Dodawanie pizzy do zamówienia
Aby dodać pizzę do zamówienia:
- Z poziomu zamówienia kliknij na odpowiednią pizzę > wybierz rozmiar pizzy.
- Aby podzielić pizzę na dwie części kliknij na ikonę przedstawiającą pizzę > kliknij znak plus [ikonka], który się pojawia po naciśnięciu na pizzę.
- Wybierz z dostępnych pizzę, która będzie na drugiej połowie > OK.
- Aby dodać dodatkowe składniki do pizzy kliknij na pole ze składnikami > zaznacz składniki, które mają znajdować się na pizzy > OK.
- Aby zmienić pizzę kliknij w ikonę ołówka na odpowiednim polu pizzy > wybierz nową pizzę > OK.
Gdy pizza jest dostępna z modyfikatorami należy sprawdzić dodatkowo – dodawanie produktu z modyfikatorami do zamówienia.
Dodawanie produktu z modyfikatorami do zamówienia
Aby dodać produkt uzupełniony o modyfikatory do zamówienia:
- Dodaj pozycję do zamówienia.
- Z dostępnych modyfikatorów wybierz zależnie od podanych parametrów:
- Modyfikator z gwiazdką (*) w prawym górnym roku oznacza, że użytkownik musi wybrać produkt, ponieważ jest to wymagany krok.
- Minimalną ilość.
- Maksymalną ilość.
- Aby zwiększyć / zmniejszyć ilość produktu przy modyfikatorze kliknij produkt i steruj za pomocą znaków: minus (-) i plus (+).
- Kwoty podane przy konkretnym produkcie wskazują dopłatę do produktu ogólnego.
UWAGA: Tylko produkty oznaczone na niebiesko będą modyfikowały ogólny produkt!
- Kliknij OK.
Dodawanie opisu do zamówienia
Aby dodać opis, który będzie dotyczył całego zamówienia:
- W otwartym zamówieniu > kliknij przycisk do opisu zamówienia.
- Kliknij OPIS > Wpisz notatkę do zamówienia.
Aby przypisać opis do odpowiedniej pozycji zamówienia należy przejść do dodawanie opisu do pozycji w zamówieniu.
Dodawanie opisu do pozycji w zamówieniu
Aby dodać opis do odpowiedniej pozycji w zamówieniu:
- W otwartym zamówieniu > kliknij w pozycję, w której będzie dodany opis.
- Kliknij ikonę przedstawiającą ołówek z kreskami > Wpisz informację dotyczącą pozycji.
Dodawanie poziomu cenowego do zamówienia
Aby wybierz poziom cenowy w zamówieniu:
- W otwartym zamówieniu > kliknij przycisk do opisu zamówienia.
- Kliknij pole POZIOM CENOWY.
- Wybierz odpowiedni poziom cenowy.
Gdy nie jest dostępny oczekiwany poziom cenowy należy dodać poziom cenowy w panelu administracyjnym.
Dodanie promocji do zamówienia
Aby wybierz promocję i udzielić rabat na zamówienie:
- W otwartym zamówieniu > kliknij przycisk do opisu zamówienia.
- Wybierz pole PROMOCJE.
- Wybierz odpowiednią promocję.
Drukowanie bonu
Aby wydrukować bon na kuchnię możesz to zrobić na dwa sposoby:
- Wydruk bonu i przejście do otwartych zamówień:
- W otwartym zamówieniu po dodaniu pozycji > kliknij ikonę z literą P i paskami – spowoduje to wydrukowanie bonu do odpowiednio dodanej drukarki i automatyczne przejście do zakładki Otwarte zamówienia.
- Wydruk bonu i utworzenie nowego – kolejnego zamówienia:
- W otwartym zamówieniu po dodaniu pozycji > kliknij ikonę P – spowoduje to wydrukowanie bonu i utworzenie nowego zamówienia.
Wyświetlanie otwartych zamówień
Aby wyświetlić i przejść do wszystkich otwartych zamówień:
- Rozwiń menu panelu nawigacyjnego > kliknij Otwarte zamówienia.
Aby wyświetlić listę zamówień kliknij na górnym pasku ikonę listy, aby wyświetlić ją w postaci kafelkowej – kliknij ikonę kafelków.
Na każdym zamówieniu przedstawiony jest:
- Numer zamówienia
- Godzina zamówienia
- Ikona użytkownika
- Pozycje z zamówienia
- Wartość zamówienia
- Kropki służące do usuwania zamówienia > kliknij kropki > kliknij Usuń zamówienie > Tak.
Przyjęcie płatności
Po przygotowaniu zamówienia przez kuchnię oraz finalizacji zamówienia konieczne jest przyjęcie płatności oraz wystawienie odpowiedniego dokumentu sprzedażowego.
Aby przyjąć płatność do zamówienia:
- Rozwiń menu panelu nawigacyjnego > kliknij Otwarte zamówienia.
- Wybierz zamówienie, dla którego będzie przyjęta płatność.
- Kliknij zielony przycisk z kwotą do zapłaty.
- Wybierz odpowiedni dokumenty potwierdzający sprzedaż:
- Paragon – zostanie dodany. Istnieje możliwość dodania numeru NIP do paragonu.
- Niefiskalny – zostanie dodany.
- Faktura – dodawanie faktury do zamówienia.
- Sprawdź wyświetlone dostępne pozycje na dokumencie sprzedażowym pod napisem Zamówione produkty.
- Wprowadź kwotę na ekranie za pomocą przedstawionej klawiatury.
- Wybierz metodę płatności:
- Gotówka
- Inne
- Karta
Istnieje możliwość podziału płatności ze względu na metodę płatności. W tym celu wybierz na klawiaturze kwotę, która będzie opłacona jedną metodą płatności -> powtórz czynność do uzyskania całkowitej wartości zamówienia.
8. Zostanie wydrukowany dokument sprzedażowy oraz pojawi się kwota, która ma być wypłacona – Reszta > OK.
Dzielenie pozycji na rachunku
Aby podzielić rachunek:
- Rozwiń menu panelu nawigacyjnego > kliknij Otwarte zamówienia.
- Wybierz zamówienie, dla którego będzie dzielony rachunek.
- Kliknij Podział rachunku > wyświetlą się pozycje z rachunku.
- Rachunek możesz podzielić dowolną ilość razy > kliknij zielony przycisk +dodaj nowy rachunek.
- Kliknij na wybraną pozycję z rachunku głównego > następnie na rachunku, do którego chcesz wydzielić zaznaczoną pozycję > Kliknij tutaj, aby wkleić .
- Widoczny na dole ekranu symbol P+ > przejdź do nowego rachunku, symbol P z listą > przejdź do otwartych rachunków.
Dodawanie numeru NIP do paragonu
Aby dodać numer NIP do paragonu:
- Podczas przyjmowania płatności wybierz Paragon.
- Zaznacz suwak Dodaj NIP do paragonu > wpisz NIP > Zapisz, dane zaciągną się automatycznie z bazy GUS.
UWAGA: numer NIP do paragonu możesz dodać tylko na POS podczas przyjmowania płatności.
Dodawanie Faktury do zamówienia
Aby dodać fakturę podczas finalizacji zamówienia na POS LSI-Cloud Gastro:
- Podczas wykonywania płatności wybierz Faktura.
- Wprowadź numer NIP, który będzie na fakturze > Wyszukaj.
UWAGA: upewnij się, że wprowadziłeś poprawny numer NIP, ponieważ dane pobierane są automatycznie z bazy GUS.
- Po wprowadzeniu poprawnego numeru NIP zostanie ukazany podgląd danych pobrany z GUS > Potwierdź.
- Wyświetlony zostanie podgląd faktury, sprawdź jej poprawność > Zapisz.
Istnieje możliwość zmiany Nabywcy przez naciśnięcie na dane Nabywcy > wprowadź ponownie numer NIP > kliknij Wyszukaj ponownie.
Korektę faktury możesz wystawić tylko z poziomu panelu administracyjnego.
Wyświetlanie zamkniętych zamówień
Aby wyświetlić zamknięte zamówienia:
- Rozwiń menu panelu nawigacyjnego > Zamknięte zamówienia.
Aby wyświetlić listę zamówień kliknij na górnym pasku ikonę listy, aby wyświetlić ją w postaci kafelkowej kliknij ikonę kafelków.
Na każdym zamkniętym zamówieniu przedstawiony jest:
- Numer zamówienia
- Godzina zamówienia
- Ikona użytkownika
- Pozycje z zamówienia
- Numer dokumentu sprzedażowego
- Metoda płatności – wyświetlonych kilka metod płatności przy danym zamówieniu oznacza, iż zamówienie zostało opłacone różnymi metodami.
- Wartość zamówienia
- Trzy kropki > kliknięcie powoduje wyświetlenie możliwości:
- Wydrukowania poprzez kliknięcie Wydrukuj > Tak.
- Oznaczenie jako zamówienie już wydrukowane poprzez kliknięcie Oznacz jako wydrukowane > Tak.
- Kliknięcie ikony X powoduje zamknięcie opcji.